Szkolenia i symulacje
Ważnym działaniem przygotowawczym związanym z sytuacjami kryzysowymi są szkolenia i symulacje. W ramach tych realizacji organizujemy warsztaty oraz szkolenia, których celem jest nauczenie się, w jaki sposób radzić sobie na forach i w social mediach, a także jakie decyzje podejmować, aby w sytuacji zagrożenia ochronić wizerunek organizacji. W ramach szkoleń uczymy działań prewencyjnych, wypracowujemy procedury i spójne stanowiska do potencjalnego wykorzystania podczas zagrożeń.
Tematyka warsztatów
Planując warsztaty i szkolenia, dostosowujemy je do potrzeb naszych klientów. Najczęściej poruszana tematyka to m.in.:
- analizy źródeł kryzysów,
- strategii zarządzania w kryzysie,
- wystąpień przed kamerą,
- reagowania, gdy do kryzysu dojdzie.
Szkolenia i warsztaty służą kształtowaniu wiedzy i umiejętności. Dzięki nim jesteśmy w stanie wypracować w uczestnikach tych spotkań umiejętności przydatne i niezbędne w kryzysach. Mogą one dotyczyć np. komunikacji z mediami, udzielania wywiadów, reagowania w sytuacjach, gdy padają trudne pytania. W ten sposób możemy wychwycić również błędy popełniane przez uczestników spotkań i zmienić ich nawyki.
Warsztaty to też sposób na wypracowanie procedur, poprawę lub stworzenie od podstaw instrukcji, określenie, w jakim stopniu organizacja narażona jest na kryzys. W efekcie takich spotkań możliwe jest także wypracowanie takich umiejętności, które będą przydatne zespołowi (sztabowi kryzysowemu), gdy dojdzie do zdarzeń obciążających wizerunek.