Strategie marketingowe
Ważnym elementem naszych działań są także strategie marketingowe. Opracowujemy je, a następnie wdrażamy. Zawsze podchodzimy do tematu bardzo analitycznie, dlatego zaczynamy od badań i analiz. Następnie wnioski, które pozyskamy w toku procesu analitycznego implementujemy i rekomendujemy praktyczne rozwiązania. Dokumenty strategii, które opracowujemy zawierają zawsze komponent wdrożeniowy, a wszystkie pomysły dają się wykorzystać w praktyce.
Kluczowe działania
W trakcie przygotowania strategii marketingowej wykonujemy między innymi:
- warsztaty strategiczne,
- badania i analizy jakościowe,
- badania i analizy ilościowe,
- wnioskowanie strategiczne.
Strategia marketingowa to dokument, który w pełni ukierunkowuje firmę na cele i kierunki działań, które są konieczne do wdrożenia aby planowane zmiany wpłynęły na zmianę sytuacji, postrzegania, czy aktywności marketingowych. Strategia, którą przygotowujemy zwykle składa się z kilku części. Pierwszą są analizy, które pozwalają nam określić miejsce w jakim jesteśmy. Druga zawiera koncepcje i pomysły strategiczne, poprzedzone celami. W trzeciej – technicznej części – zwykle opracowujemy harmonogram i budżet wdrożenia.
Strategia marketingowa ma sens tylko wówczas jeśli jest realna, rzeczywista, oparta na dobrze przeprowadzonych badaniach. I zawsze o takie parametry dbamy. Czasami – na życzenie klienta – schodzimy na wysokie poziomy szczegółowości. Opracowywaliśmy np. strategie zmiany cen, uwzględniające teorię elastyczności cenowej popytu. Wdrażaliśmy również strategie związane z wprowadzeniem na rynek nowego produktu lub tego samego produktu na inne rynki.