Strategie komunikacji wewnętrznej
Komunikacja wewnętrzna to całokształt działań ukierunkowanych do wnętrza organizacji. Aby uzyskać oczekiwane w tym zakresie cele i efekty, koniecznie warto wszystko zaplanować. Dlatego też dla naszych klientów przygotowujemy strategie komunikacji wewnętrznej. Badamy trendy, analizujemy zmiany na rynku, ale przede wszystkim przyglądamy się firmie dla której taką strategię opracowujemy. Wykonujemy szereg badań, zanim zaproponujemy działania.
Strategia. Co obejmuje?
Każda strategia jaką opracowujemy obejmuje wyniki badań, ale także:
- Cele i metody ich pomiaru
- Narzędzia komunikacji
- Wytyczne i rekomendacje
- Harmonogramy
Strategia komunikacji wewnętrznej dotyka tematów, które z punktu widzenia organizacji są kluczowe. Tych, które zweryfikowano podczas prowadzonych analiz. W dokumencie planujemy działania, rekomendujemy zmiany. Dotykamy tematów trudnych, często rekomendujemy weryfikację dotychczas stosowanych narzędzi. Docieramy do problemów, np. w ramach funkcjonujących w firmie intranetów.
AUDYT KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ
Audyt komunikacji wewnętrznej służy diagnozie organizacji pod kątem potrzeb związanych z przepływem informacji oraz silnych i słabych stron tego procesu.
Istotny wpływ na efektywność wykonywanych zadań i satysfakcję pracowników, a także na skuteczność przeprowadzonego audytu komunikacji wewnętrznej ma również odpowiednie przygotowanie kanałów informacji zwrotnej. Dotyczy to zarówno możliwości zgłaszania potrzeb i uwag, skierowanych do przełożonych lub zarządu, a także komunikacji poziomej, wyrażającej się często na płaszczyźnie integracji i dobrej atmosfery w poszczególnych działach firm.
W ramach planowania operacyjnego dotykamy tematów komunikowania i rozwoju pracowników. Prezentujemy potencjalne obszary zaangażowania, takie jak projekty integracyjne, ankiety pracownicze, arkusze samorozwoju. Opracowujemy kierunki szkoleń, programy szkoleniowe, zawsze pamiętamy o ich pomiarze i ocenie. Każda strategia komunikacji wewnętrznej musi kończyć się rekomendacjami i sugestiami w zakresie wdrożenia.