STRATEGIE
I KAMPANIE
Strategia public relations jest to zbiór kluczowych działań, ukierunkowanych na realizację założonego celu oraz wykorzystanie potencjału i zasobów, jakimi dysponuje organizacja, dla której jest przygotowywany. Powinien być on spójny ze strategią biznesową, wyznaczonymi celami strategicznymi i wartościami ważnymi dla organizacji. Strategia skoncentrowana jest na precyzyjnym zdefiniowaniu odbiorców komunikacji prowadzonej przez firmę, a także opracowaniu kluczowych działań, które pozwolą wyraźnie zaznaczyć jej charakter.
PLANY OPERACYJNE & STRATEGIE
W odpowiedzi na potrzeby naszych klientów opracowujemy kampanie i strategie:
- Działań antykryzysowych.
- Budowania i promocji marki.
- Rozwoju i komunikacji.
- Public Relations.
Strategia public relations wyznacza kierunki, które w dalszej kolejności będą rozwijane w planach operacyjnych. Te z kolei będą stanowiły drogowskazy w zakresie wdrażania założeń przyjętych w strategii. Plany operacyjne wskazują także na kluczowe zasoby niezbędne do realizacji przyjętych założeń (technologiczne, rzeczowe, ludzkie) oraz określają ramy czasowe poszczególnych działań. Te zaś powinny być regularnie mierzone, w celu weryfikacji efektów.
Proces budowania strategii oraz planów operacyjnych powinien być poprzedzony dokładną analizą. W początkowym etapie kluczowym elementem jest analiza danych zastanych (otrzymanych od klienta), insight konsumencki (interpretacja trendów czy zachowań ludzkich) oraz analiza SWOT, określająca mocne i słabe strony, a także szanse i zagrożenia.
Źródło: Tworzydło D. (2017) Public relations praktycznie.