Projektowanie systemów identyfikacji
Kluczowym elementem w procesie skutecznego wyróżnienia na rynku spośród konkurencji jest dobrze przygotowany system identyfikacji wizualnej. Składają się na niego między innymi: logo, logotyp, kolorystyka, akcydensy i inne. Nasze doświadczenie pokazuje, że nie zawsze trzeba dokonywać zmiany systemu, czasem potrzebne jest tylko lekkie odświeżenie lub zmiana proporcji, aby uzyskać efekt o jaki chodzi firmie. Dobrze przygotowany system musi być oparty o badania.
ISTOTNE DZIAŁANIA
Podczas prac nad systemem identyfikacji wizualnej przygotowujemy:
- Badania postrzegania marki
- Analizy eksperckie
- Koncepcje i propozycje znaków
- System wdrożenia i oceny
Każdorazowo w procesie zmiany lub tworzenia systemu identyfikacji wizualnej lub jego elementów planujemy i wdrażamy badania. Chcemy w ten sposób mieć pewność, że nasza ocena jest oparta na prawidłowych przesłankach. Oprócz znaku, po zakończeniu prac nad tym elementem przygotowujemy księgi identyfikacji wizualnej. One są swoistymi przewodnikami, które mają na celu pokazać naszym klientom jak wykorzystywać znak aby efekt który chcemy uzyskać był jak najlepszy.
Księga identyfikacji wizualnej składa się z szeregu elementów. Tworzą ją opisy znaku, ale także jego stosowania, opis kolorów wykorzystywanych w logo i w innych elementach przestrzeni wizualnej. Księga zawiera także wskazania dotyczące wykorzystania znaku np. na akcydensach, jak również w obszarze oznaczenia firmy (wewnętrznego i zewnętrznego).