Konferencje prasowe
W ramach operacyjnych działań media relations przygotowujemy także konferencje prasowe. Po dokonaniu analizy sytuacji wyjściowej oraz zaprojektowaniu założeń komunikacji i celów, opracowujemy plan konferencji. Tworzymy bazy danych mediów, opracowujemy dokumenty, w tym informacje prasowe i materiały uzupełniające. Przeprowadzamy konferencje, a po nich monitorujemy media. Robimy kompleksową analizę (ilościową i jakościową) z pełną oceną wydźwięku, kontekstu i oddziaływania na wizerunek.
Kluczowe elementy
Organizując konferencję prasową, skupiamy się na następujących elementach:
- ustalenie celów,
- przygotowanie materiałów,
- przeprowadzenie wydarzenia,
- monitoring efektów.
Konferencje prasowe należą do kluczowych działań zaliczanych do media relations. Przeprowadza się je głównie w sytuacjach, gdy chcemy wytłumaczyć dziennikarzom trudne i specjalistyczne tematy, których nie da się wyjaśnić za pośrednictwem zwykłej informacji prasowej. Konferencje organizuje się również w wyjątkowych sytuacjach związanych z zagrożeniem kryzysowym. Mogą mieć formę przygotowanego wydarzenia bądź briefingu, organizowanego przy okazji, w miejscu nietypowym dla konferencji z mediami np. przed zakładem pracy.
Organizowane przez nas konferencje zazwyczaj kończą się podsumowaniem w postaci raportu. Klient otrzymuje komplet informacji, włącznie z danymi dotyczącymi tego, w których mediach i co się ukazało. Prezentujemy również szereg rekomendacji niezbędnych działań – na przyszłość lub nawet bezpośrednio po konferencji.