KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA
W strukturach organizacji otrzymanie pełnych, a jednocześnie zwięzłych wiadomości na czas jest nierzadko warunkiem sine qua non sprawnego funkcjonowania. Jakość komunikacji wewnętrznej opiera się na dobrze przygotowanym planie, doborze narzędzi oraz ich prawidłowym wdrożeniu. Jej trzon stanowi właściwie przygotowana strategia. Przygotowując taki dokument, warto rozpocząć od analizy sytuacji wewnętrznej, a następnie wdrażać skuteczne rozwiązania.
WDRAŻANIE KOMUNIKACJI
W ramach działań z zakresu planowania i wdrażania komunikacji wewnętrznej oferujemy:
- audyty wewnętrzne,
- strategie komunikacji,
- kompleksowe programy PR,
- szkolenia pracowników.
Odpowiednia komunikacja i relacje wewnętrzne to podstawa wydajności pracowników i efektywnych działań przedsiębiorstwa. Istotny wpływ na efektywność wykonywanych zadań i satysfakcję pracowników ma odpowiednie przygotowanie kanałów informacji zwrotnej, pozwalającej pracownikom na zgłaszanie różnego rodzaju potrzeb i uwag, skierowanych do przełożonych lub zarządu oraz komunikacji poziomej, wyrażającej się często na płaszczyźnie integracji i dobrej atmosfery w poszczególnych działach firm.
Aby możliwy był rozwój organizacji przy równoczesnym utrzymaniu wysokiej motywacji wśród pracowników, ważna jest identyfikacja efektywności stosowanych narzędzi komunikacyjnych. Istotne jest również wsparcie i rozwój tych, które pozwalają na wygodne i skuteczne przesyłanie treści wszystkim zainteresowanym.