Relacje z mediami
Relacje z mediami, w które wpisane są tworzenie i dystrybucja informacji prasowych, ale także pomiar ich efektów, polegają na budowaniu trwałych i obustronnie korzystnych zależności firmy z jej otoczeniem medialnym. Ich celem jest dotarcie z przekazem marki do grup docelowych, jakie pozostają w zasięgu zainteresowania przedsiębiorstwa oraz uzyskanie efektów, w postaci rozprzestrzenienia ważnych z punktu widzenia firmy komunikatów.
DZIAŁANIA MEDIA RELATIONS
W ramach działań budujących dobre relacje z mediami oferujemy między innymi:
- Tworzenie baz danych mediów.
- Opracowanie materiałów prasowych.
- Follow-up i monitoring mediów.
- Organizację konferencji prasowych.
Kluczowy element wszystkich dobrze prowadzonych relacji z mediami stanowią informacje prasowe.
Konieczne jest dbanie o takie budowanie treści, aby materiał prasowy nie stał się kolejnym z tych, które zostaną przekierowane do działów reklamy. Wartość dobrej informacji mierzy się jej czytelnością , ale także samą treścią , która powinna być ukierunkowana na prezentację danych, analiz czy innych wartościowych faktów, pozbawionych przy tym emocjonalnego nacechowania i ukierunkowania na promocję produktu, idei czy usługi.
Specjaliści z działu media relations Exacto dbają o to, aby informacje prasowe były czytelne i atrakcyjne zarówno dla dziennikarza jak i odbiorców treści. Kluczem jest podkreślenie informacji istotnych, uwypuklenie najważniejszych danych oraz dostosowanie materiałów do oczekiwań, wyrażanych przez środowisko dziennikarskie.
Źródło: Życzyński N., Gawroński S., Tworzydło D. (2021) Informacje prasowe. Czynniki determinujące skuteczne relacje z mediami.