Zarządzanie kryzysem
Kryzys to sytuacja, która zagraża nie tylko wizerunkowi, ale także stabilności funkcjonowania firmy. Postrzegać go można również jako proces, na który składa się szereg niekorzystnych zjawisk, przełom między fazami rozwoju czy problem natury decyzyjnej. W praktyce public relations kryzys zagraża w pierwszej kolejności wizerunkowi firmy, to znaczy postrzeganiu jej w otoczeniu wewnętrznym i zewnętrznym. Jest on naturalnym zjawiskiem, które może dotknąć każdą firmę i organizację.
PLANOWANIE I WDRAŻANIE
W zakresie komunikacji kryzysowej nasza firma przygotowuje i wdraża:
- strategie zarządzania,
- plany naprawcze,
- szkolenia antykryzysowe,
- oświadczenia i sprostowania.
Sposób, w jaki firma reaguje na kryzys determinuje jej przyszłe miejsce na rynku oraz jej obraz w świadomości reprezentantów poszczególnych grup otoczenia. Warto zatem nie tylko dobrze reagować, ale przede wszystkim być do kryzysów przygotowanym. Z tego powodu przeprowadzamy na życzenie klientów symulacje kryzysów. Są to szkolenia, które pozwalają na dobre przygotowanie na wypadek, gdyby do kryzysu doszło.
Efektem symulacji są przepracowane procedury, instrukcje, ale także dokumentacja, która w takich przypadkach zawsze powinna podlegać aktualizacji i weryfikacji. Z tych powodów symulacje mają szczególne znaczenie i wartość. Oprócz tego, w ramach zarządzania kryzysowego przygotowujemy manuale kryzysowe, wzorcowe oświadczenia, Q&A, instrukcje i szereg innych niezbędnych dokumentów operacyjnych. Wszystko to po to, by z jednej strony być przygotowanym na ewentualny kryzys, z drugiej, aby skutecznie zarządzać, gdy do niego dojdzie.