Przygotowanie do kryzysów
Przygotowanie do kryzysów działa na zasadach ubezpieczenia. W ten sposób uczymy klienta i przygotowujemy się na potencjalne zagrożenia. A dokładnie na ich materializację. I ważne jest również to, że nie zawsze spełnia się czarny scenariusz. Ale przygotowanie daje nam nie tylko pewien poziom bezpieczeństwa, ale także jest szkoleniem, dzięki któremu wypracowywane są procedury, instrukcje, wzorcowe dokumenty. W ten sposób firma bywa zaopatrywana w dokumentację niezbędną w momencie, gdy do kryzysu dojdzie.
Kluczowe dokumenty
Przygotowując się na wypadek zaistnienia kryzysu, opracowujemy m.in.:
- manual kryzysowy,
- wzorcowe oświadczenia,
- dokumenty Q&A,
- inne plany operacyjne.
Przygotowanie nie gwarantuje pełnego sukcesu, nie sprawia, że do kryzysu nie dojdzie. Daje ono jednak pewien poziom bezpieczeństwa. Uczy, kształtuje świadomość zagrożeń, pozwala na weryfikację dokumentacji, dotychczas funkcjonującej w firmie. Jest także metodą sprawdzenia jak personel zachowuje się w sytuacjach potencjalnie stresowych. Przygotowanie zatem jest wydatkiem, który się zwraca. I tak na ten proces trzeba patrzeć.
Dokumentacja, którą przygotowujemy dla naszych klientów na wypadek zaistnienia sytuacji kryzysowych uwzględnia wszystko, co jest konieczne. Tworzymy zatem nie tylko Q&A, wzorcowe oświadczenia, instrukcje, ale także bazy danych mediów, ekspertów, kształtujemy zasady reagowania, a także procedury. Wspólnie z klientem opracowujemy również metody działania zespołu kryzysowego.