Identyfikacja wizualna
System Identyfikacji Wizualnej definiowany jest jako zestaw symboli, znaków, kolorów i materiałów, które wyróżniają i pozwalają na identyfikację firmy w otoczeniu. SIW tworzą: symbol (znak i logotyp), kolory, druki używane przez firmę (papier firmowy, koperty, wizytówki), aranżacja stoisk targowych oraz wnętrza firmy, identyfikatory i ubiór pracowników, materiały reklamowe oraz te, które wykorzystuje się w działaniach public relations, oznaczenia środków transportu firmowego, zewnętrzne tablice informacyjne oraz opakowania.
Tożsamość organizacji mówi kim jest, powoduje, że łatwo ją odróżnić wśród wielu innych podmiotów funkcjonujących w otoczeniu.
Planowanie identyfikacji
W ramach powyższych działań proponujemy naszym klientom:
- projektowanie identyfikacji wizualnej,
- tworzenie nazw i sloganów,
- badania i testy logotypów,
- opracowanie ksiąg i akcydensów.
Wprowadzenie jednolitego systemu identyfikacji wizualnej to znaczące korzyści dla organizacji. Jeżeli jego wdrożenie zostanie przeprowadzone zgodnie z zasadami oraz w oparciu o profesjonalne projekty, możemy liczyć na rozpoznawalność i wyróżnienie spośród produktów konkurencyjnych lub firm działających w określonej branży. W ten właśnie sposób stajemy się jako firma unikalni, jedyni, niepowtarzalni, co daje również wyraźną odrębność od konkurencji nawet w sytuacji, gdy te podmioty mają podobne do naszego produktu lub usługi.
System identyfikacji wizualnej daje możliwość realizacji spójnych i logicznych działań marketingowych oraz public relations. Umożliwia prezentację firmy/organizacji wewnątrz i na zewnątrz, pozwala zbudować lojalność i przywiązanie do marki.
Źródło: Rychter K., Chmielewski Z., Tworzydło D. (2012), Tożsamość wizualna. Znak, system, wizerunek.